نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 19952
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
پرستو
پرستو  
 
     
 
 
پرستو  
 
 
 
 
   
   
 
پَرَستو یا ( چلچله ) پرنده ای حشره خوار است. تاکنون نزدیک به هشتاد گونه پرستو را شناسایی کرده اند. وتقریباً در همه جاهای زمین پرندهٔ پرستو یافت می شود. این پرندهٔ کوچک را با ۲۰ سانتیمتر قد وبدن کشیده ، بالهای سیاه زاغی و منقار کوتاه سه گوش به آسانی می توان از دیگر پرندگان باز شناخت.
● موسم تخمگذاری
درموسم جفت گیری و تخم گذاری پرستوی ماده تا پنج تخم می گذارد، ومدت پانزده روز روی تخم ها می خوابد، وپس از بیرون آمدن جوجه ها از تخم (تفقیص) وسپری شدن ۲۵ روز جوجه ها برای ترک لانه آماده می شوند. اما چند شب نخست را به آشیانه برمی گردند، واز آن پس برای همیشه لانه را ترک می گویند.
● آشیانه
ساختن آشیانه به کمک هردو پرستوی نر وماده صورت می گیرد. لانه را از گِل وساقهٔ علفها ی خشک وپـَر ساخته می شود. بدلیل یکسانی رنگ پرهای پرستو (چلچله) نر وماده وباز شناختن آنها از یگدیگر آسان نیست.
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: اعجاز طبیعت، ،
نویسنده : امید خسروی
میلاد امام محمدتقی علیه السلام

تبریک

میلاد اسوه شکیبایی، تندیس تقوا و پارسایی، مشعل حق و حقیقت، جلوه جمال الهی و جلال کبریایی، الهام بخش اخلاص و معرفت حضرت جوادالائمه امام محمدِتقی، علیه السلام ، بر عاشقان شجره طیبه ولایت و امامت و رهپویان راه حقیقت مبارک باد.

میلاد سجاده نشین عالم معرفت و توحید، آیینه پرشکوه جمال و جلال خداوندی، مونس ملایک مقرب الهی، اسوه عرفان ربوبی، تبسّم رحمت معبود بر خلایق، مظهر مهر و عطوفت خداوند، حضرت جوادالائمه بر شما عاشقان ولایت و رهپویان خط امامت خجسته باد.

تولّد

حضرت امام محمدتقی علیه السلام میوه دل ثامن الحجج علیه السلام در دهم رجب 195 ق در مدینه منوّره زاده شد و بر شاخسار امامت شکوفا گشت. پدر بزرگوارش حضرت امام رضا علیه السلام و مادرش بانوی گرامی و بافضیلتی به نام «سبیکه» است که امام رضا علیه السلام او را «خیزران» نامید. حضرت همواره از ایشان به نیکی یاد کرده او را با تعابیری چون بانویی پاک دامن و بانوی بافضیلت نام می بردند.

دوران امامت

از ماه رمضان سال 202 یا آخر ماه صفر 203 ه ، که امام رضا علیه السلام در توس به شهادت رسید، فرزند آن حضرت، امام محمدتقی علیه السلام به مقام امامت و پیشوایی امت مسلمان رسید.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
متن سخنان رییس جمهوری در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

رییس جمهوری در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ایران مایه آرامش ملت و بالاتر از آن ، مایه آرامش ملت‌های منطقه است.

شناسه خبر: 86219 - 

شنبه 29 فروردين 1394 - 10:30

 

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
29 فروردین را به فرماندهی کل نیروهای مسلح، مقام معظم رهبری و به همه خانواده‌های شهدا،‌جانبازان، آزادگان و همه خانواده‌های ایثارگر ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج قهرمان، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
ارتش جمهوری اسلامی ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش‌های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.
آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم، اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی‌داد، انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی‌رسید.
ارتش در میان دو راهی خواست یک رژیم نامشروع به ظاهر حاکم بر کشور و همچنین استعمارگران بویژه آمریکا از یک طرف و از طرف دیگر خواست یک ملت و خواست امام و رهبر، دومی را انتخاب کرد و برگزید و مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت.<%title%>
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
نویسنده : امید خسروی
فضائل ماه رجب

  هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد زیرا در میان ماههای دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماههای دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار می ‏باشد، در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می ‏باشد.

 

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده ‏اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد .»

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
روز ارتش

به همين مناسبت امام امت روز بيست و نه فروردين را روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاري كرد. امام خميني (ره) روز پيوستن ارتش به مردم را با عبارت حكيمانه "لحظه شادي بندگان خدا و ياس ستمگران" نقطه عطف درخشان و افتخار آميز قلمداد فرمود.

با نگاهي گذرا به تاريخ خونبار انقلاب اسلامي در مي يابيم كه از لحظه نخست پيروزي انقلاب، ارتش و ارتشيان، عشق و علاقه و ميل باطني خود را به حركت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام راحل ابزار داشتند و در اثبات اين معنا فداكاريها، تلاشها و ايثارگريهاي بسياري به خرج دادند.

گسستن از رژيم فاسد و منفور پهلوي و پيوستن به اقيانوس ملت، بيعت با امام امت، درهم شكستن توطئه هاي گوناگون دشمن بويژه مقابله با ضد انقلاب، حضور گسترده، مستمر و چشمگير چندين ساله در عرصه هاي حماسه و شرف، حراست و دفاع از مرزهاي زميني، هوايي، دريايي و كيان نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران خود شاهدی صادق بر اين مدعاست.

 

در ماههای خون و شهادت رهنمودهای مدبرانه و حكيمانه رهبر فقيد انقلاب، بر آگاهي دلاور مردان ارتشی در برابر ماهيت ضداسلامي و غير مردمي رژيم فاسد پهلوي افزود. در اين رهگذر فرمايشهای "حضرت امام" وجدانهای بيدار و فطرتهای آلوده نشده ارتشيان را در سطوح مختلف به بيداري مي خواند و زمينه را براي پيوستن آنان به انقلاب اسلامی و ملت بپا خاسته ايران مهيا مي كرد.

 

روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
نویسنده : امید خسروی
روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

 

روز ارتش جمهوری اسلامی ايران

اصل 143 قانون اساسی جمهوري اسلامي ايران مي گويد:

"ارتش جمهوری اسلامی ايران، پاسداری از استقلال و تماميت ارضي و نظام جمهوری اسلامی كشور را بر عهده دارد."

اصل 144 قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران نيز تصريح دارد كه:

"ارتش جمهوری اسلامی ايران، بايد ارتشی مكتبی و مردمی باشد و از افراد شايسته استفاده كند تا به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداكاری كنند."

 

بيست و نه فروردين، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفريني هاي دلاور مردان نيروي زميني ارتش است.همزمان با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامی،ارتش رژيم شاهنشاهي كه پيكره اصلي آن را جوانان برومند خانواده هاي مسلمان و اغلب مستضعف ايراني تشكيل مي داد، به نداي آسماني رهبر انقلاب لبيك گفت و در نتيجه همصدا و همراه با امت در براندازي رژيم ستمشاهي وستيز بي امان با دشمنان داخلي و خارجي انقلاب برخاست و به عنوان نخستين بازوي توانمند نظامي انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران تلاشهاي خستگي ناپذير و مستمري را با فداكاري و ايثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
نویسنده : امید خسروی
روز اوّل رجب

روز اوّل رجب

روز شریفى است و در آن چند عمل است.

اوّل : روزه گرفتن روایت شده که حضرت نوح علیه السلام در این روز بکشتى سوار شد و امر فرمود کسانى را که با او بودند روزه بدارند و هر که این رُوز را روزه بدارد آتش جهنّم یکسال راه از او دور شود.

دوّم : غسل کند .

سیم : زیارت امام حسین علیه السلام کند شیخ روایت کرده از بشیر دَهّان از امام جعفر صادق علیه السلام که فرمود هر که زیارت کند حسین بن علىّعَلیهِماالسَّلام را در روز اوّل رجب بیامرزد خداوند عالَم او را البته .

چهارم : بخواند دعاى طویلى که سید در اقبال نقل فرموده .

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
انرژی هسته ای

نتیجه تصویری برای روز ملی هسته ی ایراننتیجه تصویری برای روز ملی هسته ی ایران

:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
نویسنده : امید خسروی
بیستم فروردین ماه؛ روز ملی فناوری هسته ای ایران

 از بیستم  فروردین سال 1385 که خبر دستیابى ایران به فناورى غنى سازى اورانیوم و راه اندازى یک زنجیره کامل غنى سازى توسط سانتریفیوژ هاى ساخت ایران اعلام شد، این روز،  روز ملی فناوری هسته ای ایران است. چرا که در پی موفقیت دانشمندان و متخصصان ایرانی، در دستیابی به نسل جدیدی از سانتریفیو‌ژها  و اعلام آن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشور ایران در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی در غنی‌سازی اورانیوم محسوب می‌شود.  بنابراین، با تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به پاس قدردانى از تلاش هاى افتخار آفرین دانشمندان جوان ایرانى در دستیابى کشور به فناورى صلح آمیز هسته اى، 20 فروردین در تقویم رسمى ایرانیان «روز ملى فناورى هسته اى» نام گرفت.

 با توجه به این مناسبت، تعریف انرژی هسته ای و کاربردهای آن ارائه می شود:

 انرژی هسته ای چیست ؟

انرژی هسته ای انرژی گرمایی آزاد شده حاصل از شکافت اتم اورانیوم است که از آن برای تولید بخار آب و گرداندن توربین های تولید برق استفاده می شود . اورانیوم معدنی طی فرایندی در تأسیسات فرآوری باید به گاز هگزافلوراید یا uf6   تبدیل شود و سپس با تزریق به شبکه ای ازسانتر یفیوژها غنی شده وسپس قابل استفاده است . البته فقط اورانیوم نیست که با آن می توان انرژی هسته ای تولید کرد ، مثلا از پولوتونیم یا دیگر رادیو اکتیوها نیز می توان انرژی هسته ای تولید نمود ، این انرژی در دسته انرژی های نیمه پاک و غیر قابل تجدید تقسیم بندی می شود . به این دلیل نیمه پاک که زباله ها و پس مانده های آن هزاران سال در محیط زیست باقی مانده و برای سلامت موجودات زنده بسیار خطرناک هستند ، با وجود این پس از مقایسه آماری بین خطرات همه انواع انرژی ، انرژی هسته ای جزو بهترین گزینه های موجود به شمار می آید .لازم به ذکر است انرژی هسته ای به تمامی انرژی های دیگر قابل تبدیل است ولی هیچ انرژی به انرژی هسته ای تبدیل نمی شود .

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
نویسنده : امید خسروی
19 فروردین روز دعای «شرف الشمس»

بسیج پرس - 19 فروردین روزی است که به روز «شرف الشمس» معروف شده است.این دعا منسوب به امام علی(ع) است که در روز نوزدهم فروردین با آدابی خاص می نویسند و نقشی رمزگونه را پشت انگشتر عقیق زردرنگ حک می کنند.

خواص شرف الشمس
 
بر اساس آنچه در کتب قدیمی مثل «السحاب اللئالی» تالیف سید عبدالله بوشهری آمده، شرف الشمس از علوم غریبه است و در دفع فقر و بیماری‌ها و حفظ صاحب آن از گزند جانوران و ایمنی از بلایا و کسب عزت و بزرگی تاثیر دارد.
 
اما به جز این، سنگ عقیق هم خواصی دارد که در روایت دینی همراه داشتن آن توصیه شده است. این سنگ باعث ایمنی در سفر، افزایش روزی، خیر و نیکی، آسانی و استجابت دعا است و شر و بدی را از فرد دور می‌کند. از امام موسی کاظم (ع) هم در حدیثی نقل شده است که انگشتر زرد در دست کنید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.
 
پیامبر اکرم (ص) هم می‌فرمایند: «هر کس یکی ازعقیق‌های سرخ و زرد وسفید را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلا‌ها نمی‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند امان می‌یابد.»

از سنگ شرف الشمس برای :چشم زخم ، گشایش امور ،برآورده شدن آرزوها  ،افزایش رزق و روزی استفاده می گردد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
خواص دارویی و درمانی گیاه رازیانه

گیاهان دارویی,عکس گیاه رازیانه

خواص درمانی و دارویی گیاه رازیانه

 گیاه رازیانه

یک کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این که رازیانه گیاه لاغری است که در بخش هایی از خاک کشورمان می روید، گفت: گیاه رازیانه در مناطق شمالی ایران و در دامنه های کوههای البرز بطور خودرو می روید.

ایشان با بیان اینکه رازیانه یک گیاه دارویی گل دار از راسته آپیالس(Apiales)، تیره چتریان (Apiaceae) و از رده رازیانه ها (Foeniculum) است که بومی مناطق مدیترانه است، تصریح کرد: کشورهای سوریه، هند، مکزیک، ایران، مصر، ترکیه و چین عمده ترین تولیدکننده های رازیانه در جهان هستند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: اعجاز طبیعت، ،
نویسنده : امید خسروی
از هر اقدام مفید و لازم در جهت منافع ملی، گشایش امور و حل مشکلات مردم جداً حمایت خواهم کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من از هر اقدامی که در دولت، مجلس و قوه قضاییه، در جهت منافع مردم و گشایش امور و حل مشکلات مردم باشد، جداً حمایت خواهم کرد.

سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار عیدانه جمعی از اعضای هیأت دولت، هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مسئولان عالی دستگاه قضایی و مسئولان برخی نهادها ضمن تشکر از مسئولان بویژه تلاشها و زحمات دولت محترم در جهت پیگیری اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، «همدلی و هم زبانی» و «اتحاد مسئولان کشور» را برای اجرای این سیاستها بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی باید با فرماندهی دولت و شخص معاون اول رئیس جمهور، ضمن جلب همکاری و کمک همه دستگاهها و رصد دقیق عملکرد و حرکت بخش های مختلف، و حمایت جدی از تولید داخلی، زمینه ساز اقدام همه جانبه و فراگیر بمنظور تحقق «اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتی شود. 

 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب- کارگزاران دولت- اقتصاد مقاومتی - اقدام و عمل,
نویسنده : امید خسروی
مروری بر زندگی شهید سپهبد صياد شیرازی

شهید صیاد شیرازی نقش بسزایی در همکاری و نزدیکی ارتش و سپاه داشت. وی پس از خلع بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا، برای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه در آن دوران، قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش را راه‌اندازی کرد و به عنوان فرمانده ارشد در آن قرارگاه مشغول به فعالیت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی - امنيتی گروه سياسي باشگاه خبرنگاران ، شهید سپهبد "علی صیاد شیرازی" در روز چهارم خرداد ۱۳۲۳ در شهرستان "درگز" از توابع استان خراسان به دنیا آمد. در خرداد 1342 از دبیرستان امیر کبیر در تهران در رشته ریاضی دیپلم متوسطه گرفت. یک سال بعد در آزمون ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به تحصیل علوم نظامی پرداخت و سه سال بعد در مهر 1346 با درجه ستوان دومی در رسته توپخانه فارغ‌التحصیل شد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: صیاد دلها- ارتش - علی صیاد شیرازی,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت