نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 19954
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
رونمایی رادار "فتح 14" در رزمایش محرم
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اعزامی به شمالغرب کشور، رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز خود آغاز شد. در رزمایش روز گذشته یگان‌های مختلف نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند آجا به اجرای عملیات پرداختند که طی آن گسترش نیروها در منطقه عملیاتی شمال غرب و غرب کشور صورت گرفت.
 
 
انهدام پهپاد دشمن فرضی/هلی‌برن نیروهای واکنش سریع نزاجا
رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی فرمانده کل
 ارتش آغاز شد.
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
نویسنده : امید خسروی
ارزش زندگی

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: دریا- عاشق-,
نویسنده : امید خسروی
مثبت اندیش باش

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: مثبت اندیشی-,
نویسنده : امید خسروی
رزمایش مشترک «محرم» ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش و سخنگوی این رزمایش از محل قرارگاه هدایت کننده ذوالفقار مستقر در منطقه عملیاتی رزمایش با اعلام مطلب فوق افزود: رویکرد این رزمایش، دفاعی امنیتی بوده و با توجه به تاکید فرمانده معظم کل قوا بر اجرای هرچه واقعی تر رزمایش ها نسبت به صحنه نبرد طراحی شده و یگان های ارتش در قالب یک عملیات مشترک و با استفاده از دستاوردهای بومی و تجهیزات بهینه شده و به روز شده، آخرین طرح های عملیاتی و تاکتیکی برای ارتقای توانمندی های رزمی را اجرا خواهند کرد.

 وی در ادامه گفت: در مرحله نخست این رزمایش که از بامداد پس فردا آغاز می شود، یگان های واکنش سریع نیروی زمینی با محوریت قرارگاه عملیاتی غرب نیروی زمینی و مشارکت یگان های تکاور، پهپاد، مهندسی و توپخانه نیروی زمینی، با پشتیبانی انواع جنگنده بمب افکن ها و هواپیماهای ترابری و سوخت رسان نیروی هوایی و نیز انواع سامانه های پیشرفته راداری، موشکی، توپخانه ای و دیده بان های بصری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و یگان هایی از نیروی مقاومت بسیج، نیروهای احتیاط آجا، سپاه پاسداران و مرزبانی ناجا وارد عمل خواهند شد

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: رزمایش-ارتش مجهز,
نویسنده : امید خسروی
آغاز رزمایش های نزاجا از نیمه دوم مهر ماه/94

رزمایش های نیروی زمینی از مهر آغازمی شود و تا آبان ادامه داردپ

 امیرسرتیپ کیومرث حیدری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان،درباره دستاوردهای نیروی زمینی ارتش که به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شوند گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای ماموریت‌های خود دستاورهای بسیاری دارد که به مناسبت هفته دفاع مقدس قرار است از آنها رونمایی کند.

 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
نویسنده : امید خسروی
حسرت کربلایت میکشد آخر گدا را...

گوش کن

انگار صدایی می آید ...

صدای هل من ناصر ینصرنی می آید ....

 

آری صدای اربابم حسین است که با کاروان عشق به سمت سرزمین

کربلا نزدیک میشوند 

 

خدایا نکند صدای اربابم حسین را نشنوم  صدای هل من ناصر را  ویا

 بشنوم ولی در غفلت و خاموشی و درنگ باشم ... یاریمان کن ...

 

خدایا از تو میخواهم که مارا به غافله عاشوراییان  نزدیک کنی و از غفلت

زدگان نباشیم . 

 

:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
تقویم شیعه/ 29 ذی الحجه

 

منازل امام حسین (علیه السلام) تا کربلا: قطقطانیه

 

 

دراین روز حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با اصحابشان به همراه لشکرحربه قطقطابیه رسیدند.

 

بنابرروایتی امام صادق (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که درقطقطانیه نزول اجلال فرمودند چشم حضرت به خیمه ای بنا شده افتاد و پرسید: این خیمه ازآن کیست؟ عرض کردند: ازآن عبیدالله بن حرّ جعفی است...(1) و گفته شد که درقصرمقاتل عبیدالله بن حرالحعفی با امام ملاقات داشته است.

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
شهید همدانی حماسه‌های ماندگاری از خود بر جای گذاشت

1443358472350_HEMMAT KHAHI-6.jpg

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سردار همدانی یکی از افتخارات جنگ و دفاع مقدس بود که حماسه‌های ماندگاری از خود برجای گذاشت.

 به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در صبحگاه ستاد نیروی زمینی اظهار کرد: مصیبت جانکاه شهادت سردار حسین همدانی یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فرماندهی معظم کل قوا، خانواده‌های نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم.

 وی در خصوص شخصیت این شهید افزود: سردار همدانی یکی از افتخارات جنگ و دفاع مقدس است که سپاه همدان با تلاش و ممارست او تاسیس شد. او از همان اوایل انقلاب در اولین درگیری‌هایی که در کردستان به‌وجود آمد حضوری فعال و گسترده داشت و با شروع جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی حاضر شد و حماسه‌های ماندگاری را در کنار دیگر رزمندگان برجای گذاشت.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به نقش بی‌بدیل سردار همدانی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار پس از انجام مأموریت‌های مستشاری در عرصه مقابله نیروهای مقاومت با تکفیری‌ها، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: شهید-شهادت- نیروی زمینی ارتش,
نویسنده : امید خسروی
روز بزرگداشت حافظ

  20مهرماه، روز بزرگداشت حافظ
خواجه شمس الدين محمد شيرازي شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغيب از بزرگترين شاعران غزل سراي ايران و جهان به شمار مي رود. حافظ را نمي توان از سنخ شاعران تک بعدي و تک ساحتي محسوب و تفکر شاعرانه اش را تنها به يک وجه خالص تفسير و تاويل کرد.
شعر حافظ داراي ابعاد گوناگون و متنوع سرشار از راز و رمز و پرسش از حقيقت هستي است.
صبحدم از عرش مي آمد خروشي، عشق گفت
قدسيان گويي كه شعر حافظ از بر مي كنند
خواجه شمس الدین محمدبن محمد حافظ شیرازی، از بزرگترین شاعران نغزگوی ادبیات فارسی است. حافظ در اوایل قرن هشتم ه‍.ق- حدود سال 727- در شیراز دیده به جهان گشود. پدرش بهاءالدین، بازرگان و مادرش اهل كازرون بود. پس از مرگ پدر، شمس الدین كوچك نزد مادرش ماند و در سنین نوجوانی به شغل نانوایی پرداخت. در همین دوران به كسب علم و دانش علاقه مند شد و به درس و مدرسه پرداخت. بعد از تحصیل علوم، زندگی او تغییر كرد و در جرگه طالبان علم درآمد و مجالس درس علمای بزرگ شیراز را درس كرد. او به تحقیق و مطالعه كتابهای بزرگان آن روزگار- از قبیل كشاف زمخشری، مطالع الانظار قاضی بیضاوی و مفتاح العلوم سكاكی و امثال آنها- پرداخت. همچنین در مجالس درس قوام الدین ابوالبقاء عبدالله بن محمود بن حسن اصفهانی شیرازی نیز حضور داشت.
حافظ- همچنانكه از تخلص او برمی آید- قرآن را از حفظ داشت و به چهارده شكل (قراآت هفتگانه) می خواند. حافظ دارای زن و فرزندان بود. در غزلیاتش به مرگ یكی از فرزندانش اشاره كرده است:
دلا دیدی كه آن فرزانه فرزند
چه دید اندر خم این طاق رنگین؟
به جای لوح سیمین در كنارش
فلك بر سر نهادش لوح سیمین
حافظ به سفر علاقه ای نداشت و چون دلبستگی خاصی به شیراز داشت تقریبا تا آخر عمر از شیراز خارج نشد و تنها یكبار به شهر یزد سفر كرد ولی به خاطر ملالت از یزد و یزدیان به شیراز بازگشت:روز بزرگداشت حافظ, حافظ شیرازی, روز بزرگداشت حافظ شیرازی

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
25 ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان

family-and-retirees-day

از سال 86 روز 25 ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است.

علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. سوره هل اتی در روز 25 ذیحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.

اما در شورای فرهنگ عمومی اتفاق نظر بر این بود که روز بازنشستگان با یک روز در تقویم رسمی کشور تلفیق شود که بهترین روز برای این منظور روز 25 ذیحجه یعنی روز خانواده بود.

در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود. پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن شفارش فراوان شده است.

خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.




:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده، ،
نویسنده : امید خسروی
اعجاز ایه الکرسی

عبدالله بن عوف گفته است:" شبی خواب دیدم كه قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی كردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و كاخ های زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این كاخ را بشمار ؛ من هم شمردم 50 درب داشت .

بعد گفتند: خانه هایش را بشمار. دیدم 175 خانه بود. به من گفتند این خانه ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم كه از خواب پریدم و خدا را شكر گفتم .

 صبح كه شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف كردم .

 

او گفت : معلوم است كه تو آیه الكرسی زیاد می خوانی. گفتم : بله ؛ همین طور است. ولی تو از كجا فهمیدی. گفت برای اینكه این آیه 50 كلمه و 175 حرف دارد. من از زیركی حافظه او تعجب كردم. آنگاه به من گفت : هر كه آیه الكرسی را بسیار بخواند سختی های مرگ بر او آسان می شود

 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: آیه الکرسی- اعجاز-عبدالله بن عوف - ابن سیرین- تعبیر خواب,
نویسنده : امید خسروی
بوی کربلا می آید

مادرم گفت برو روضه جلا می گیری

چای آنجا بخوری جام بلا می گیری

پدر گفت اگر نوکر خوبی باشی

عاقبت تذکره کرببلا میگیری

یـــــــــــــــــــــا حسین (ع)

:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: کربلا- حسین (ع)- محرم,
نویسنده : امید خسروی
هجرت تاریخی امام خمینى(س) از عراق به پاریس


هجرت تاریخی امام خمینى(س) از عراق به پاریس

 

در دیداری که بین وزراى خارجه ایران و عراق در نیویورک در دوران تبعید امام صورت گرفت، تصمیم به اخراج ایشان از عراق گرفته شد. روز اول مهر 1357 منزل امام در نجف به وسیله قواى بعثى محاصره گردید. انعکاس این خبر با خشم گسترده مسلمانان در ایران، عراق و دیگر کشورها مواجه شد. رئیس سازمان امنیت عراق در دیدار با امام خمینى گفته بود که شرط ادامه اقامت ایشان در عراق دست کشیدن از مبارزه و عدم دخالت در سیاست است و امام نیز با قاطعیت پاسخ داده بودند که به خاطر مسئولیتى که در مقابل امت اسلام احساس مى‏کنند حاضر به سکوت و هیچ‏گونه مصالحه‏اى نیستند.
در پی فشارهای رژیم عراق بر امام، حضرت امام تصمیم به هجرت تاریخی خود گرفتند. هجرتی که تکمیل کنندۀ سیر طولانی و پرفراز و نشیب مبارزات آن حضرت بود. هجرتی که به گونه‌ای شگفت‌انگیز در اندیشه امام خطور کرد و باعث شد تا آرمانها و فریاد حق‌طلبانه یک مرجع دینی و شیعی در قلب اروپا و جهان غرب نیز طنین‌افکن شود. امام خمینی از عامل این تصمیم چنین یاد می‌کنند: «... خیال ما هم این بود که به کویت و سپس به سوریه برویم... هیچ برنامه‌ای هم نداشتیم به پاریس برویم.شاید مسائلی بود که هیچ ارادۀ ما در آن دخالت نداشت و هرچه بود – و از اول هم هرچه بود – اراده خدا بود... فقط خواست خدا بود که باید عملی می‌شد» از سوی دیگر بنا به اعتراف فرمانده هوانیروز کرمانشاه و همچنین اسناد موجود، ساواک به محض اطلاع از تصمیم امام مبنی بر ترک نجف، آماده می‌شود تا در صورت ورود به مرزهای ایران، آن حضرت را ربوده و به مرکز منتقل و از آنجا به نقطه نامعلومی ببرند. مقدم، رئیس ساواک به ریاست ستاد مشترک ارتش امریه‌ای را صادر کرده و می‌نویسد: «نظر به اینکه احتمال دارد نامبرده بالا (روح الله خمینی) از طریق یکی از مرزهای هوائی یا زمینی وارد کشور گردد و در این صورت خود و همراهانش بایستی بلافاصله و بدون فوت وقت با هواپیما با هلیکوپتر نظامی به مرکز اعزام شوند. خواهشمند است دستور فرمائید به فرماندهان پادگانهای نظامی و پایگاههای هوایی و فرمانداریهای نظامی شهرهائی که دارای مرز هوایی و زمینی می‌باشند اعلام نمایند تا در این زمینه هماهنگی لازم با سازمانهای اطلاعات و امنیت محل معمول دارند». 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
روز نیروی انتظامی

 ۱۳ مهر، روز نیروی انتظامی گرامی باد     
روز نیروی انتظامی - ایران كشوری باستانی است که در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حكومتی گسترده امپراطوری می باشد. از آنجا كه هر حكومتی نیازمند به نظم و امنیت می باشد در نتیجه كشور ما انواع سیستمهای ایجاد نظم و امنیت را در طی تاریخ مورد آزمایش قرار داده است.
اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلی یعنی سازمان پلیس در ایران به حدود یكصد سال پیش مربوط می باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهای سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن كشورها و با استخدام یك مستشار بلژیكی به نام كنت دو بینو اولین سیستم پلیسی جدید را در ایران پایه گذاری نمود. این پلیس در طی یكصد سال گذشته و تا پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۱۳۵۷ از فراز و نشیبهای متفاوت برخوردار بوده است.
پلیس ایران برای مدتهای طولانی از دو قسمت مهم پلیس شهری و ژاندارمری (مرزی و روستایی) تشكیل شده بوده، كمیته انقلاب اسلامی نیز به عنوان یكی از اركان مهم حفظ نظم و امنیت داخلی و دفاع از ارزشهای انقلاب در داخل كشور در بعد از پیروزی انقلاب به این مجموعه افزوده شد.روز نیروی انتظامی,هفته نيروي انتظامي

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
تشییع پیکر جان باختگان منا

در حضور هزاران نفر از مردم داغدیده پیکر جانباختگان منا تشییع شد .

ای مراسم صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار و پیکر ها در بهشت زهرا آرام گرفتند.

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: جانباختگان منا,
نویسنده : امید خسروی
سخنان ارزشمند رهبر انقلاب در دانشگاه علوم دریایی نوشهر

سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در دانشکده افسری امام خمینی (ره) نوشهر 8 مهر

مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران

رهبر معظم انقلاب امروز در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر چهارشنبه 8 مهر 1394

جاهلی‌های امروز عید ما را با حوادث خونین منا عزا کردند/ اندک بی احترامی به حجاج ایرانی موجب عکس العمل سخت و خشن ایران خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حضور ده‌ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه، هشدار دادند: اندک بی احترامی به حجاج ایرانی و همچنین عمل نکردن دولت عربستان به وظایف خود در قبال بدن‌های مطهر، موجب عکس‌العمل ایران خواهد شد.

 

مشروح بیانات در ادامه مطلب............

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: دانشکده افسری - امام خمینی (ره) - نوشهر,
نویسنده : امید خسروی
دیدار فرماندهان ارتش با رهبر انقلاب در نوشهر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم‌نشدن در مقابل سیاست‌های استکبار خواندند و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفت‌ها و افزایش آمادگی‌های خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: نیروی دریایی- امام خامنه ای,
نویسنده : امید خسروی
اولین واکنش دربار سعودی درباره حادثه خونین مکه

حاکمان آل سعود با اعتراف به اشتباه در استقرار جرثقیل، تلاش دارند سهل انگاری های خود را با هزینه کردن پول جبران نمایند.

به گزارش مشرق، دیوان پادشاهی عربستان سعودی در اولین واکنش رسمی به حادثه خونین مسجدالحرام، به اشتباهات متعدد در استقرار جرثقیل های طرح توسعه حرم اعتراف کرد.

این دیوان همچنین تلاش  نمود سهل انگاری‌های خود در زمینه حفاظت از جان حجاج را با هزینه کردن پول جبران نماید. در این راستا «سلمان بن عبدالعزيز» حاکم آل سعود دستور داده است که به خانواده هر یک از متوفیان این حادثه و نیز مجروحانی که دچار معلولیت دائم شده‌اند "یک میليون ریال سعودی" پرداخت گردد.

مبلغ پرداختی به بقیه مجروحان نیز "پانصد هزار ریال سعودی" اعلام گردیده است.

این دیوان با تأکید بر اینکه این پرداخت‌ها "مساعده" بوده و مانع از شکایت این خانواده‌ها از مسببان حادثه در مراجع قضایی نیست، اعلام کرد: همچنین دو نفر از خانواده هر زائر کشته شده، به طور رایگان به حج سال آینده (موسم 1437ق.) اعزام خواهند شد. هر یک از مجروحین نیز که نتواند امسال اعمال خود را تمام کند، سال آینده با هزینه عربستان، حج خود را اعاده خواهد کرد.

دفتر پادشاهی عربستان همچنین اعلام کرد که به خانواده‌ زخمیان حادثه، ویزای مخصوص برای عیادت از آنان داده می‌شود.
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
نویسنده : امید خسروی
فاجعه منا از مشکلات عمیق عربستان پرده برداشت

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به فاجعه جان باختن شمار قابل توجهی از حجاج در منا تأکید کرد، بدون شک عربستان سعودی مشکلات بسیار عمیق تری دارد که کاهش قیمت نفت و پیامدهای دخالت نظامی آن در یمن از جمله این مشکلات به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گاردین روز دوشنبه در سرمقاله خود نوشت: فاجعه ای که هفته گذشته در رمی جمرات در منا هنگام مناسک حج در مکه رخ داد، فقط به کشته شدن صدها نفر از حجاج منجر نشد بلکه پیامدهای سیاسی بزرگی به دنبال دارد.

این روزنامه افزود: پیش از این حادثه، حادثه دیگری براثر سقوط جرثقیل هنگام ادای مناسک حج رخ داد که باعث شد مسؤولان پرسشهای متعددی مطرح کنند مبنی بر اینکه آیا عربستان -از نظر فنی- با وجود همه امکاناتی که دارد قادر به تامین سلامت حجاج است.

گاردین نوشت: بدون شک عربستان مشکلات بسیار عمیق تری دارد، از جمله درگیری لفظی با ایران که ریاض را مسؤول کشته شدن حجاج در منا می داند، و کاهش قیمت نفت و پیامدهای دخالت نظامی این کشور در یمن که شاهد جنایات جنگی بسیاری است.

:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
نویسنده : امید خسروی
اماما

ما منتظر مهدی عالم گیریم

از گوشه چشمان تو خط میگیریم

ما گوش به فرمان تو هستیم آقا

اصلا تو  بگو بمیر ما میمیریم

:: موضوعات مرتبط: سخن بزرگان، ،
:: برچسب‌ها: گوش به فرمان - امام - رهبر,
نویسنده : امید خسروی
گوش به فرمان تو ایم

:: موضوعات مرتبط: سخن بزرگان، ،
:: برچسب‌ها: امام - رهبر ,
نویسنده : امید خسروی
پیام رهبر انقلاب به مناسبت فاجعه منا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درپی فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان این حادثه‌ی اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند.
ایشان ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور افزودند: مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته‌ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه‌ی مصیبت‌ بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌ الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، جان باختند، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه‌ی خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:



http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30872/smpf.jpg

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: فاجعه انسانی در منا- پیام رهبر انقلاب - عزای عمومی,
نویسنده : امید خسروی
فاجعه تلخ منا

سرزمین تمنا ها در خون زوار غلتیده، بیش از هزار و سیصد کشته. حجاجی که بی گناه در خون غلتیدند تا خاندان جدید سلطنتی عربستان در اولین سال برگزاری مناسک حج فاجعه آمیز عمل کرده باشد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: حج-منا- حجاج ایرانی-فاجعه انسانی-عربستان,
نویسنده : امید خسروی
عید قربان

ز اسماعیل جان تا نگذری مانند ابراهیم
به کعبه رفتنت تنها نماید شاد شیطان را
کسی کو روز قربان، غیر خود را می کند قربان
نفهمیده است هرگز معنی و مفهوم قربان را

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: عید قربان- اسماعیل - ابراهیم خلیل,
نویسنده : امید خسروی
افتتاح نمایشگاه هوایی نیروی هوایی ارتش در هفته دفاع مقدس

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور گفت: مراسم افتتاح نمایشگاه هوایی بعد از ظهر روز ۳۱ شهریور با حضور فرماندهان و مسئولین لشگری و کشوری برگزار خواهد شد. جانشین نیروی هوایی ارتش افزود: در این نمایشگاه که از اول مهرماه بازدید از آن برای عموم آزاد خواهد بود، بیش از ۲۰ نوع از هواپیماهای ترابری و شکاری، و چندین نوع بالگرد به نمایش در خواهد آمد. برخور اظهار کرد: در این نمایشگاه ۴۰ غرفه، متشکل از غرفه‌های فرهنگی و صنعت هوانوردی پیش بینی شده و دو شرکت هوانوردی و شرکت صنایع هوایی وزارت دفاع نیز محصولات هوایی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ارتش - ایران - نیروی هوایی ارتش,
نویسنده : امید خسروی
اقتدار ایران در 31 شهریور

اینجا ایران سرزمین شیران است ..................

 

 

 

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ارتش- ایران - شیران,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت